W sezonie 2018 Piotr Kiepura i Mateusz Galle w Fiacie 128 wywalczyli tytuł w klasie FIA 2. Rok później powtórzyli to osiągnięcie korzystając z Fiata 125p Monte Carlo. W sezonie 2020 tradycji stanie się zadość, ponieważ ta załoga ponownie zmienia rajdówkę, ale pozostaje wierna produktom FSO.
To będzie jedna z najważniejszych i najciekawszych nowości w stawce Motul HRSMP. Do Rzeszowa, gdzie w dniach 6-8 sierpnia odbędzie się Marma 29. Rajd Rzeszowski, Piotr Kiepura i Mateusz Galle przywiozą swoją najnowszą rajdówkę – FSO Poloneza 2000 Rally. Inauguracyjna runda Motul HRSMP 2020 będzie pierwszą okazją do zobaczenia tego egzemplarza w akcji na odcinkach specjalnych.
– Pomysł na zbudowanie rajdowego Poloneza kiełkował w mojej głowie odkąd interesuję się rajdami. Potrzebowałem jednak czasu, by ten temat porządnie rozpoznać. Chodziło przede wszystkim o informacje na temat tego, gdzie znaleźć części i według której homologacji budować auto – wyjaśnia Piotr Kiepura. Zmiana samochodu oznacza także, że Kiepura i Galle nie będą się już ścigać w FIA 2 (samochody z lat 1970-75). Samochód z Żerania jest zaliczany do klasy FIA 4/J1 (roczniki 1982-1985) i w tej kategorii powalczą Piotr i Mateusz.
Samochód, który w „Rzeszowskim” pojedzie z numerem 104 jest wzorowany na rajdówce załogi Janusz Szerla/Marek Oziębło. – Czy nasz samochód jest gotowy na 100 procent? Okaże się na odcinkach specjalnych Rajdu Rzeszowskiego. My na pewno jesteśmy przygotowani do startu i spragnieni sportowej rywalizacji. Niestety przed debiutem Poloneza nie przejechaliśmy nim zbyt wielu kilometrów oesowych, więc nie znamy go jeszcze zbyt dobrze. Niemniej jednak jesteśmy dobrej myśli, bo Rajd Rzeszowski zawsze był naszym ulubionym. Wierzę, że po tegorocznej edycji nic się w tej kwestii nie zmieni – kończy Kiepura.
Egzemplarz dwukrotnych mistrzów Polski w klasie FIA 2 nie jest pierwszym Polonezem 2000 w Motul HRSMP. W sezonach 2018 i 2019 na oesach rund historycznego czempionatu kibice mogli oglądać także Poloneza prowadzonego przez Mariusza Ziółkowskiego.