Podczas zbliżającego się Rajdu Śląska Motul HRSMP ugości dwie załogi zza granicy startujące w klasie Gość. Dziś prezentujemy pierwszą z nich: Niemców Corda Mönchmeyera i Jürgena Jahnsa.
Historia samochodu: Toyota Corolla Levin 1600 – Hannu Mikkola/Atso Aho, Rajd 1000 Jezior 1975
W 1975 roku Toyota była nadal ostrożna w kwestii budżetu poświęcanego na rajdy i nie mogła wysłać samochodu na Rajd 1000 Jezior (obecnie Rajd Finlandii – przyp. red.). Interweniować musiał lokalny importer marki, by pokryć koszty udziału. Szef zespołu, Ove Andersson był w stanie wypożyczyć samochód Hannu Mikkoli – i cóż to był za samochód! Toyota miała co prawda silnik o pojemności tylko 1.6 litra, ale miał 16 zaworów i osiągał 185KM. Moc w połączeniu z dobrym balansem pozwoliły Hannu Mikkoli osiągać świetne wyniki pomimo małej pojemności silnika. Gdy Stig Blomqvist i jego stary Saab 96 zostali zatrzymani za przekraczanie prędkości (Szwed jechał 73 km/h przy ograniczeniu do 60 km/h o 3 w nocy w małej wiosce) i wykluczeni, droga była otwarta dla Toyota Team Europe, by po raz pierwszy zwyciężyć w mistrzostwach świata.
Załoga: Cord Mönchmeyer/Jürgen Jahns, Germany
W 1980 Cord Mönchmeyer został niemieckim mistrzem Autocrossu i już wtedy startował Toyotą Corollą. To otworzyło mu drogi do rajdowej kariery. W 1981 roku wygrał Puchar Toyoty Starlet. W 2015 roku uznał, że chce wrócić do rajdów i najbardziej logicznym rozwiązaniem było nabyć i odbudować Corollę wzorem tej z Finlandii.