Pierwszy odcinek drugiego etapu Rajdu Dolnośląskiego przyniósł zmianę na pozycji najszybszej załogi w stawce Motul HRSMP. Roberta Lutego i Marcina Celińskiego zastąpili Marcin Grzelewski i Krzysztof Niedbała w Fordzie Sierra Cosworth 4×4. Na dwóch kolejnych próbach duet w Subaru Legacy przeprowadził kontratak i wrócił na prowadzenie.
Pierwsza sobotnia pętla Rajdu Dolnośląskiego składała się z trzech odcinków specjalnych: Jaszkowa (15,1 km), słynny Złoty Stok (12,45 km) oraz najdłuższego w rajdzie oesu Czarna Góra (15,4 km), który przebiega fragmentami trasy używanej w wyścigach górskich. Dziś rano załogi nie miały problemów z doborem opon. Nad Zieleńcem i okolicami od wczesnego poranka nieustannie pada deszcz, więc opony dostosowane do tych warunków były jedynym słusznym wyborem.
Odcinek Jaszkowa był trzecią w tym rajdzie próbą wygraną przez Grzelewskiego i Niedbałę. Biało-niebieska Sierra Cosworth 4×4 była o przeszło 20 sekund szybsza niż rywale. Drugi czas nie należał jednak wcale do załogi w aucie 4×4, lecz do duetu Goździewicz/Madej w BMW 318is. Trzeci byli Wolski i Krawiec – również w BMW 318is. Czwarte miejsce, z 34-sekundową stratą, zajęli Luty i Celiński, przez co spadli na drugą lokatę w łącznej klasyfikacji.
Złoty Stok wygrali już jednak Luty i Celiński, a na oesie Czarna Góra odrobili aż 24,6 sekundy do Grzelewskiego i Niedbały, dzięki czemu wrócili na prowadzenie.
W kategorii FIA 1 z pewnego prowadzenia cieszą się Andrzej Wodziński i Marek Kaczmarek w Alfie Romeo 1750 GTam. W FIA 2 Kiepura i Galle (Fiat 125p) wygrali wszystkie trzy poranne oesy, ale to było za mało, by odrobić potężną stratę, jaką ponieśli wczoraj, gdy zmieniali koło na OS 1. Na prowadzeniu jest zatem Skoda 130 RS załogi Carbol/Smrckova. Zaleski i Szadkowski (Porsche 911 SC) zbudowali sobie solidną przewagę w FIA 3. Urzędujący mistrzowie Polski oddalili się od Hocka i Novaka (Skoda 130 RS) na blisko 7 minut.
Przetasowania nastąpiły w FIA 4/J1. OS 9 nie ukończyli Witoldowie Moliccy (Łada VTFS), a Jerzy Skrzypek i Krzysztof Marczewski (Fiat Ritmo Abarth) na tej próbie stracili 2,5 minuty do Tymoteusza i Domosława Rogowskich (Łada VTFS), ale utrzymali prowadzenie w kategorii.
Na czele w FIA 4/J2 są Luty i Celiński, a w PZM 5 zaciętą walkę kontynuują załogi w BMW 318is, czyli Wolski/Krawiec oraz Goździewicz/Madej. Po dziewięciu oesach dzieli je 15 sekund.