Grzegorz Olchawski i Łukasz Zapart (Audi Quattro) byli najszybszą załogą w Motul HRSMP na trasie Kryterium 100-lecia Powstań Ślaskich rozgrywanego na błoniach Stadionu Śląskiego. Liderem rajdu po pierwszym etapie jest Marek Suder pilotowany przez Marcina Kowalika w Fordzie Sierra Cosworth 4×4.
Drugi dzień Rajdu Śląska był bardzo wymagający dla załóg Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Na zawodników czekało ponad 65 kilometrów tras zlokalizowanych w Województwie Śląskim. Przed rozpoczęciem zmagań pogoda stała pod znakiem zapytania. Wiele mówiło się na temat ewentualnego deszczu, który mógłby odmienić losy rywalizacji.
Pierwsza pętla okazała się łagodna dla zawodników, bo pogoda wyraźnie dopisała. Chodź niektórzy zdecydowali się na wybór ogumienia deszczowego, to na trasie było sucho. Najszybsi okazali się Suder/Kowalik (Ford Sierra Cosworth 4×4), którzy wygrali dwa z trzech odcinków specjalnych. Na OS1 musieli uznać wyższość Lutego (Subaru Legacy).
Po wizycie w parku serwisowym zawodnicy powrócili do rywalizacji podczas drugiej pętli. Tutaj znów niezawodny okazał się duet Suder/Kowalik, który wygrał wszystkie odcinki specjalne. Choć chmury na niebie straszyły, to druga część zmagań również przebiegała na suchej nawierzchni.
Kryterium dla Olchawskiego
Ostatnim oesem sobotniego etapu Rajdu Śląska był 1,5-kilometrowe Kryterium 100-lecia Powstań Śląskich. Na krótkie, ale widowiskowej trasie na błoniach Stadionu Śląskiego najlepszy czas zanotowali Grzegorz Olchawski i Łukasz Zapart jadący Audi Quattro. Drugi czas – gorszy o zaledwie 0,3 s. należał do liderów rajdu: Marka Sudera i Marcina Kowalika. Załoga biało-czerwonego Forda Sierry Cosworth 4×4 zakończyła dzień z przewagą 56,6 s. nad Olchawskim. Trzeci czas na Kryterium wykręcili Piotr Kiepura/Mateusz Galle (Opel Kadett). W klasyfikacji rajdu na trzeciej pozycji sobotni etap zakończyli Marcin Grzelewski i Krzysztof Niedbała (Ford Sierra Cosworth 4×4).
Nie wszyscy mieli tyle szczęścia
Załoga Luty/Celiński, która przystępowała do rywalizacji z dużymi nadziejami, niestety na trzecim OS napotkała problemy z przednim dyferencjałem. Okazały się one na tyle poważne, że musieli wycofać się z rywalizacji pierwszego dnia Rajdu Śląska 2022. Problemy napotkał również duet Stawowczyków, którzy jadą Trabantem 601. Podczas startu jednego z odcinków paliwo zalało przekładnię skrzyni biegów, co poskutkowało unieruchomieniem pojazdu. Załoga naprawiła usterkę i wróci do rywalizacji drugiego dnia.
Nowe twarze na trasie
Dwie załogi pokonują trasę bez pomiaru czasu i są to Baldwin/Ciszewska (Subaru Legacy) oraz Łanoszka/Piekarska (Ford Sierra RS Cosworth). Nowi zawodnicy mają okazję zapoznać się z rywalizacją w Motul HRSMP i poznać bliżej historyczne rajdówki.
Co, gdzie i kiedy – program Rajdu Śląska 2022 – 4. rundy Motul HRSMP 2022
Niedziela, 11 września (5 odcinków specjalnych, łącznie 44,54 km)
• 11:35 – Serwis C: 15 min. (Chorzów, Stadion Śląski)
• 12:50 – OS 8: Bruk Premium (4,52 km, Siewierz)
• 14:10 – OS 9: Pilica (10,16 km)
• 14:50 – OS 10: Łany Wielkie (15,18 km)
• 16:40 – OS 11: Pilica (10,16 km)
• 17:55 – OS 12: Bruk Premium (4,52 km, Siewierz)
• 19:17 – Serwis D: 10 min. (Chorzów, Stadion Śląski)
• 19:30 – Ceremonia mety (Chorzów, Stadion Śląski)
Rajd Śląska 2022 – tabela Motul HRSMP po pierwszej pętli:
Rajd Śląska 2022 – po pierwszej pętli w poszczególnych kategoriach prowadzą: