Aktualności

Partecznik niemal na remis

Nieco ponad 4-kilometrowa próba Partecznik otworzyła rywalizację w finałowej rundzie Motul HRSMP 2021. Zgodnie z oczekiwaniami, pierwszy oes 66. Rajdu Wisły stanowił kolejną odsłonę rywalizacji mistrza z pretendentem do tytułu, czyli Roberta Lutego z Markiem Suderem.

Rajd Wisły powrócił do kalendarza Motul HRSMP po krótkiej przerwie. Poprzednio uczestnicy historycznego czempionatu ścigali się w Beskidach w sezonach 2017 i 2018. Obie z tych edycji klasyka na swoje konto zapisał Robert Luty. W 2017 triumfował z Dariuszem Gurdziołkiem i sięgnał po swój pierwszy w karierze tytuł w Motul HRSMP. Rok później, już z Marcinem Celińskim, także był najszybszy w stawce HRSMP, ale zwycięstwo w Historycznej Klasyfikacji Generalnej świętowali Piotr Zaleski i Jacek Gruszczyński w Porsche 911 SC.

Na wytyczonej w Wiśle próbie Partecznik Luty i Celiński (Subaru Legacy 4WD) praktycznie zremisowali z Suderem i Kowalikiem (Ford Sierra Cosworth 4×4). Druga z wspomnianych załóg straciła do zwycięzców oesu raptem 0,6 sekundy. Różnice między czołową dwójką, a kolejnymi załogami były już wyraźnie większe. Trzeci najlepszy rezultat należał do Wojciecha Goździewicza i Joanny Madej-Smolarek w BMW 318is, którzy minimalnie – o 1,4 sekundy – pokonali Piotra Zaleskiego z Piotrem Szadkowskim (Porsche 911 SC). Zarówno Goździewicz, jak i Zaleski mogą być zadowoleni z pokonania Marcina Grzelewskiego (Ford Sierra Cosworth 4×4). Kierowca pilotowany przez Krzysztofa Niedbałę dysponuje mocniejszą rajdówką, ale dziś na rozgrzewkę musiał zadowolić się piątym czasem.

Do mety OS 1, a następnie do parku zamkniętego dotarły wszystkie załogi, które rozpoczęły rywalizację w finałowej rundzie Motul HRSMP 2021. Część z nich trapiły jednak problemy techniczne. W tym gronie byli Piotr Kiepura i Mateusz Galle. Ich FSO Polonez nie rozwijał pełnej mocy, co jest szczególnie ważne na licznych podjazdach, których w górach nie brakuje.

Po OS 1 Rajdu Wisły w poszczególnych kategoriach prowadzą:

  • FIA 1 (auta z lat 1931-69): Hermanson/Vare (Wołga GAZ 24)
  • FIA 2 (auta z lat 1970-75): Wodziński/Kaczmarek (Alfa Romeo 2000 GT Veloce)
  • FIA 3 (auta z lat 1976-81): Zaleski/Szadkowski (Porsche 911 SC)
  • FIA 4/J1 (auta z lat 1982-85): Łusiak/Zaborowska (Ford Mercury)
  • FIA 4/J2 (auta z lat 1986-90): Luty/Celiński (Subaru Legacy 4WD)
  • Historic Open 2WD: Goździewicz/Madej-Smolarek (BMW 318is)
  • Historic Open 4WD: Olchawski/Wroński (Audi Quattro)

 

W sobotę, 23 października zawodników czeka rywalizacja na dwóch próbach sportowych: Laliki (9,24 km) i Istebna (6,47 km). Każda z nich będzie pokonywana trzykrotnie. Wyniki 66. edycji Rajdu Wisły poznamy około 16:20.

Do najlbliższej rundy

Motul HRSMP