Aktualności

Sekunda i awaria Lutego – zawodnicy Motul HRSMP w Rajdzie Barbórka

Przygotowania, treningi i szlifowanie jazdy wokół beczek nie poszło na marne. Marek Suder i Dariusz Gurdziołek (Ford Sierra Cosworth 4×4) zajęli drugie miejsce historycznej rywalizacji w Rajdzie Barbórka. Wygrali, szybsi o sekundę (!), Robert Luty i Marcin Celiński (Subaru Legacy). Suder powetował sobie ten rezultat na ulicy Karowej. Kierowca Sierry był najlepszym kierowcą historycznej rajdówki w Kryterium Asów.

fot. Autsider

Pierwszym liderem “historycznej generalki” w 57. Barbórce zostali Arkadiusz Kula i Małgorzata Opałka w BMW M3. Ta załoga szybko jednak straciła prowadzenie na rzecz duetu Grzegorz Olchawski/Jakub Wróbel w zjawiskowym, kipiącym mocą Audi Quattro. Na czterech pierwszych oesach Olchawski wypracował sobie ponad 12-sekund przewagi nad Kulą i przeszło 20 nad Markiem Suderem, któremu w Fordzie Sierra Cosworth 4×4 towarzyszył Dariusz Gurdziołek.

Na dwóch finałowych próbach, które rozegrano na terenie toru wyścigów konnych na Służewcu, pech dopadł liderów. W Audi Quattro zastrajkowała turbosprężarka i przewaga Olchawskiego i Wróbla szybko topniała. Ostatecznie ten duet spadł aż na piąte miejsce. Wykorzystali to Luty i Celiński atakując na ostatnim oesie, który wygrali. Było to ich jedyne oesowe zwycięstwo w 57. Rajdzie Barbórka, ale jakże ważne, ponieważ wywindowało ich na pierwsze miejsce w klasyfikacji załóg w historycznych rajdówkach. Drugie miejsce – zaledwie 1,28 sekundy za Lutym wywalczył Suder, a najniższy stopień podium należał do Kuli.

fot. Autsider

Historyczna Barbórka to także zmagania w klasach. I tak w kategorii H3 (samochody z silnikami wolnossącymi do 1600 cm3 i napędem na jedną oś) zmagania wygrali Andrzej Woźniak i Marcel Klaja w Fiacie 125p. W H2 (samochody z napędem na jedną oś i silnikiem turbodoładowanym lub wolnossącym powyżej 1600 cm3) najszybciej trasę oesów pokonali Kula i Opałka. Z kolei w H3 (samochody z napędem 4×4) zwycięstwo wywalczyli Luty i Celiński.

Na Karowej los się odwrócił. Tym razem awaria dopadła załogę Subaru Legacy i zwycięzców tegorocznej Historycznej Klasyfikacji Generalnej. Luty i Celiński kończyli swój przejazd na światłach awaryjnych i ostatecznie musieli się zadowolić trzecią lokatą na legendarnym oesie na warszawskim Powiślu. Autorem drugiego czasu był Grzegorz Olchawski, a jeszcze szybciej pojechał Marek Suder. O zwycięstwie Sudera zdecydowała różnica wynosząca zaledwie 0,361 s!

W klasie H2 Kryterium Asów wygrali Wojciech Goździewicz i Joanna Madej w BMW 318is. W H3 triumfowali wicemistrzowie Polski w kategorii FIA 1, czyli Andrzej Wodziński i Marek Kaczmarek, którzy na ten rajd zdecydowali się wrócić do Lancii Fulvia Coupe, którą regularnie ścigali się w poprzednich sezonach Motul HRSMP.

Do najlbliższej rundy

Rajd Świdnicki-Krause
Motul HRSMP