Aktualności

Silna grupa z Motul HRSMP na Barbórkę. 28 historyków na liście!

Lista na 102 – dokładnie tyle załóg zgłosiło się do 57. edycji Rajdu Barbórka (6-7 grudnia 2019). Wśród nich jest 28 załóg w historycznych rajdówkach, w tym także mocna reprezentacja uczestników Motul HRSMP.

W Rajdzie Barbórka samochody rajdowe sprzed lat podzielone są na trzy klasy H1, H2 i H3. Listę zawodników w historycznych rajdówkach otwierają tegoroczni triumfatorzy Motul HRSMP – zwycięzcy Historycznej Klasyfikacji Generalnej, czyli Robert Luty i Marcin Celiński w Subaru Legacy.

Samochód mistrzów to jednak nie jedyne Legacy w stawce. Taką konstrukcją pojadą także znani ze startów w rajdach terenowych Tadeusz Rzeżuchowski i Wojciech Jermakow. Na Legacy zdecydował się też Paweł Żeromiński (pilot: Mirosław Janduła), ale jego auto nie jest zaliczane do klas historycznych.

Oprócz Lutego i Celińskiego na Barbórkę wybierają się także inni świeżo upieczeni mistrzowie. Zdobywcy tytułu w kategorii FIA 4/J1 – Jerzy Skrzypek i Krzysztof Marczewski skorzystają z rajdówki, która tak niezawodnie służyła im przez cały sezon 2019, czyli Fiata Ritmo Abarth. Z kolei Piotra Kiepurę i Mateusza Galle – mistrzów kategorii FIA 2, czeka prawdopodobnie pożegnalny start Fiatem 125p Monte Carlo. W sezonie 2020 ta załoga planuje przesiąść się do Poloneza.

Aż pięć Fordów Sierra Cosworth będą mogli zobaczyć kibice podczas tegorocznej Barbórki. Takimi samochodami do rywalizacji ruszą czołowe załogi Motul HRSMP, czyli Marcin Grzelewski/Krzysztof Niedbała oraz Marek Suder/Dariusz Gurdziołek. Auta spod znaku błękitnego owalu do Warszawy przywiozą również duety Kozłowski/Jucewicz, Sieklucki/Foltynowicz oraz Lusiak/Zaborowska.

Okazję do startu w Barbórce wykorzystają także zawodnicy, którzy w tym sezonie nie startowali regularnie w rundach Motul HRSMP. Mazdę 323 GTX z garażu wyciągną Krzysztof i Mateusz Głowala, a Poloneza 2000 – Mariusz Ziółkowski i Przemysław Bosek. Do historycznej rywalizacji wracają również Dawid Smółka i Mateusz Radecki w BMW 318is.

Oczy i uszy kibiców jak magnes przyciągać będzie zjawiskowe Audi Quattro Grzegorza Olchawskiego. Tym razem na prawym fotelu samochodu zwycięzcy Rajdu Rzeszowskiego 2018 usiądzie Jakub Wróbel. Kolejnym niezwykle ciekawym samochodem historycznym na liście zgłoszeń jest Datsun 280Z zbudowany przez Trax Racing – ekipę Pawła Wysockiego. W pierwszym starcie tą rajdówką Wysockiego pilotować będzie Jakub Zalega. Warto przypomnieć, że ten model japońskiej marki ma silne rajdowe korzenie. Startował nim. m.in. Shekhar Mehta – pięciokrotny zwycięzca Rajdu Safari i mistrz Afryki. W Motul HRSMP Datsun 280Z byłby zaliczany do kategorii FIA 3 (samochody z lat 1976-81).

W historycznych rajdówkach na trasę Barbórki ruszą także zawodnicy znani z… rallycrossu. Michał Kuna skorzysta z BMW 318is, a notatki podyktuje mu Jarosław Frydrych. Ciekawy duet utworzy dwóch rywali z rallycrossowych mistrzostw Polski. Mariusz Szczepański i Jerzy Szynkiewicz, ścigający się w MPRC w ramach klasy SuperCars Light, tym razem wsiądą do jednego samochodu, a będzie nim Subaru Impreza.

Budzącym wspomnienia samochodem jest też Renault Clio Maxi załogi Bartosz Kołdej/Kacper Pietrusiński, które jednak nie będzie jest zaliczone do jednej z historycznych klas.

Łącznie we wszystkich klasach historycznych organizatorzy 57. Barbórki Warszawskiej przyjęli 28 zgłoszeń.

LINK: lista zgłoszeń do 57. Rajdu Barbórka – plik PDF

Do najlbliższej rundy

Motul HRSMP