Aktualności

W czołówce bez zmian

Robert Luty i Marcin Grzelewski podzielili się oesowymi zwycięstwami na drugiej dzisiejszej pętli Rajdu Dolnośląskiego 2019. Kierowca Subaru Legacy był najszybszy na odcinkach Złoty Stok (12,65 km) i Czarna Góra (15,4 km). Z kolei na otwierającym pętlę starciu na Jaszkowej (15,1 km) lepszy był Marcin Grzelewski, jadący Fordem Sierrą Cosworth 4×4.

Przed trzema ostatnim oesami w harmonogramie sobotniego etapu Rajdu Dolnośląskiego Robert Luty i Marcin Celiński mają 17,8 sekundy zapasu nad Marcinem Grzelewskim i Krzysztofem Niedbałą. Rywalizacja między tymi zawodnikami nie toczy się wyłącznie o miano najszybszej załogi finałowej rundy Motul HRSMP 2019, lecz także o zwycięstwo w klasie FIA 4/J2.

Z kolei w FIA 4/J1 rywali stracił duet Skrzypek/Marczewski (Fiat Ritmo Abarth). Rano z rywalizacji odpadli Witoldowie Moliccy (Łada VTFS), a popołudniu Tymoteusz i Domosław Rogowscy (Łada VTFS). Szanse na triumf w Historycznej Klasyfikacji Generalnej praktycznie stracili Piotr Zaleski i Piotr Szadkowski. W ich Porsche 911 SC, już po pierwszej pętli, szwankował silnik i ostatecznie ten duet nie ukończył kolejnej pętli. W tej sytuacji na prowadzeniu są Banaś i Chronowski. Załoga jadąca Lancią Betą Monte Carlo wyprzedziła dotychczasowych wiceliderów, czyli czeski duet Hock/Novak (Skoda 130 RS).

W FIA 2 pojedynek toczą załogi Kiepura/Galle (Fiat 125p Monte Carlo) oraz Carbol/Smrckova (Skoda 130 RS). Podczas popołudniowej pętli Polacy wygrali dwie z trzech prób, ale ich strata do Czechów nadal jest ogromna.

W PZM 5 problemy załogi Goździewicz/Madej (BMW 318is) spowodowały potężną stratę. Duet z Łodzi jest już blisko 4 minuty za Kubą Wolskim i Bartosze Krawcem (również BMW).

Wysoko w tabeli z czasami są Mariusz Polak i Tadeusz Gargas. Na śliskich drogach załoga Audi Quattro wykorzystuje napęd 4×4 i zajmuje 6. lokatę w nieoficjalnej generalce rundy Motul HRSMP.

Do najlbliższej rundy

Motul HRSMP