Aktualności

22 zgłoszenia na finał Motul HRSMP

Sześciu pretendentów do tytułu, cztery Fordy Sierra i dwie Skody 130 RS – lista zgłoszeń do Rajdu Dolnośląskiego, ostatniej rundy Motul HRSMP imponuje. Z trasą zmierzą się aż 22 auta.

Dłuższa trasa, bo aż 216 km podzielonych na 19 odcinków specjalnych, trzy dni rywalizacji i aż siedem nocnych prób nie odstraszyło zawodników w historycznych rajdówkach od wyprawy na Dolny Śląsk. Dodatkową zachętą jest z pewnością podwójna liczba punktów, które są do zdobycia. Dlatego też na starcie pojawi się czołowa szóstka zawodników walczących o zwycięstwo w Historycznej Klasyfikacji Generalnej.

Przed Rajdem Dolnośląskim w najlepszej sytuacji są Robert Luty i Marcin Celiński (Subaru Legacy) – w pięciu dotychczasowych startach zgromadzili 152 punkty. W Dusznikach-Zdroju do zdobycia będzie maksymalnie 55 punktów. Największe szanse na przeskoczenie Lutego i Celińskiego mają załogi Jerzy Skrzypek/Krzysztof Marczewski (132 pkt, Fiat Ritmo Abarth) oraz Piotr Zaleski/Piotr Szadkowski (115 pkt, Porsche 911 SC), którzy triumfowali w Historycznej Klasyfikacji Generalnej w sezonie 2018.

Pewni mistrzostwa w kategorii FIA 2 Piotr Kiepura i Mateusz Galle (112 pkt, Fiat 125p Monte Carlo), zwycięzcy FIA 1 Tomasz Curyło i Jarosław Skwarek (100 pkt, Syrena 104), a także Tymoteusz i Domosław Rogowscy (99 pkt, Łada VFTS) zachowali matematyczne szanse na wygraną w HKG, ale ich triumf byłby wielką niespodzianką.

Zacięta gra w klasy

Zacięte pojedynki będą się toczyć także o tytuły mistrzowskie w kategoriach FIA 3 (samochody z roczników 1976-81), FIA 4/J1 (rajdówki z lat 1982-85) oraz PZM 5 przeznaczonej dla zawodników w samochodach, które nie są w 100 procentach zgodne z wymogami historycznych homologacji. I tak w FIA 3 mistrzostwo może wpaść w ręce załogi Zaleski/Szadkowski lub Miernik/Mitręga (Fiat 131 Abarth), która zgromadziła 28 punktów mniej niż liderzy. W FIA 4/J1 do korony także pretendują dwie załogi: Skrzypek/Marczewski oraz Rogowski/Rogowski, a dzieli je 14 punktów. W PZM 5 zabraknie wiceliderów – Elefanta i Marcina Boryckiego, zatem o triumf powalczą Jakub Wolski i Bartosz Krawiec (74 pkt, BMW 318is) oraz tegoroczny debiutant – Wojciech Goździewicz z Joanną Madej (48 pkt, BMW 318 is).

Hołd dla Bublewicza, goście z Czech

Po raz pierwszy w tym sezonie Motul HRSMP na trasach zobaczymy Skody 130 RS. Autami pościgają się czeskie duety Hock/Novak oraz Carbol/Smrckova. Łącznie do ostatniej w tym roku rundy Motul HRSMP zgłosiły się 22 załogi, w tym cztery, które pojadą bez pomiaru czasu.

Nieobecność Elefanta oznacza, że BMW 318is nie będzie tym razem najpopularniejszą rajdówką w stawce Motul HRSMP. W tej roli zastąpi ją Ford Sierra. Łącznie w Rajdzie Dolnośląskim zobaczymy cztery samochody z błękitnym owalem na masce, w tym dwie Sierry z napędem na cztery koła. Pojadą nimi załogi Suder/Gurdziołek oraz Grzelewski/Niedbała. To też swego rodzaju hołd dla Mariana Bublewicza, który w 1992 roku właśnie Sierrą wygrał Dolnośląski Rajd Zimowy, a rok później w tej samej imprezie i w tym aucie tragicznie zginął.

Cały sezon w szczytnym celu

Na trasie Rajdu Dolnośląskiego pojawią się także Wojtek Sroczyński i Emilia Kotarska w Oplu Astra GSi w barwach kampanii „Wyprzedzamy nowotwór” organizowanej przez Fundację Pomocy Dzieciom z Chorobą Nowotworową przy wsparciu Motul HRSMP, automobilklubów i PZM. Oczywiście wszystkie historyczne samochody pojadą z naklejkami akcji, aby po raz kolejny podkreślić, że walka z czasem jest ważna nie tylko w rajdach, ale także podczas diagnozowania choroby nowotworowej u dzieci.

53. Rajd Dolnośląski rozpocznie się w piątek, 4 października o 17:30 na rynku w Dusznikach-Zdroju. Ostatni z 19 odcinków zaplanowano na 13:50 w niedzielę, 6 października. Następnie, na 15:30 załogi ponownie udadzą do centrum Dusznik-Zdroju, gdzie będzie zlokalizowana meta rajdu.

LINK: Lista zgłoszeń do Rajdu Dolnośląskiego 2019 [PDF]

Do najlbliższej rundy

Motul HRSMP