Uczestnicy Motul Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski mają za sobą pierwsze kilometry w PZM 76. Rajdzie Polski. W piątek załogi klasycznych samochodów pojawiły się na uroczystym starcie w samym centrum Mikołajek, a później zmierzyły z pierwszym odcinkiem specjalnym – Mikołajki Arena. Najlepszym czasem popisała się załoga Robert Luty/Marcin Celiński w Subaru Legacy.
Jeden z najstarszych rajdów świata po raz pierwszy gości na swoich trasach zawodników z Motul HRSMP. Załogi w historycznych samochodach będą mierzyć się z takimi samymi trasami, co maszyny koledzy startujący w ramach FIA ERC oraz RSMP. Będzie to zatem sporym wyzwaniem dla aut z duszą, a dodatkową trudnością będzie jazda za uczestnikami współczesnych mistrzostw – samochody pamiętające lata 70. wyjadą na odcinki jako ostatnie, co oznacza, że na szutrowych trasach mogą być spore koleiny.
Preludium do rywalizacji na mazurskich oesach był piątkowy odcinek specjalny na torze w Mikołajkach. Zgodnie z przewidywaniami najlepiej poradzili z nim sobie Robert Luty i Marcin Celiński w Subaru Legacy, którzy pokonali trasę w czasie 1:59,7 sekundy. Drugim wynikiem popisali się Piotr Gadomski i Tomasz Widera w Mercedesie W123 280E, zaś czołową trójkę uzupełnili Piotr Kiepura i Mateusz Galle w polskim Fiacie 125P.
Niezwykle ciekawie zapowiada się walka na dalszych miejscach w tabeli. Witoldowie Moliccy w ładzie 2107 o 2,5 sekundy wyprzedzili Piotra Zaleskiego i Marka Szadkowskiego, którzy w Mikołajkach jadą FSO Polonezem 2000. Kierowca Łady jeszcze przed startem zapowiadał, że zamierza powalczyć z urzędującym mistrzem Historycznej Klasyfikacji Generalnej, gdyż teraz dysponują zbliżonymi samochodami.
Szósta lokata przypadła Jerzemu Skrzypkowi i Krzysztofowi Marczewskiemu w Fiacie Ritmo Abarth. Debiutujący w Motul HRSMP Łukasz Grzywna i Dariusz Poniewierka w Oplu Corsie A znaleźli się oczko niżej – przed Andrzejem Wodzińskim i Markiem Kaczmarkiem (Alfa Romeo 1750 GTAm), Tomasz Szostak i Maria Zaborska (Volkswagen Golf) oraz Mirosław Miernik i Piotr Mitręga (Fiat Abarth 131).
Należy jednak pamiętać, że w Motul HRSMP załogi nie wszystkie załogi rywalizują bezpośrednio ze sobą. Samochody są podzielone na klasy wiekowe – zgodnie z ustalonymi przez FIA zasadami. Nie zmienia to jednak faktu, że duch sportowej rywalizacji jest silny w Motul HRSMP i każdy chce się popisać jak najlepszym czasem, niezależnie od tego jak wiekowym samochodem dysponuje.
W sobotę, 29 czerwca uczestników III rundy Motul HRSMP 2019 czeka sześć oesów o łącznej długości ponad 60 km.