Aktualności

Raport: 50. Rajd Świdnicki-Krause – Dzień 1 (OS1-OS4)

Po pierwszych czterech odcinkach na prowadzenie wysunęli się Suder i Kowalik (Ford Sierra Cosworth 4×4), a załoga Łusiak/Zaborowska walczyła z przestawioną geometrią po uszkodzeniu sworznia wahacza.

Dziś rywalizacja rozpoczęła się od prawie 3-kilometrowego miejskiego odcinka Fundusz Regionu Wałbrzyskiego, na którym tryumfował Suder i Kowalik z przewagą 8.3 sekundy nad duetem Goździewicz/Madej-Smolarek (BMW 318is) i 14.2 sekundy nad duetem Polak/Ziółkowski (Audi Quattro). Na pierwszej beczce załoga Grzelewski/Niedbała napotkała problem, gdy pedał hamulca utknął w podłodze i w wyniku tego stracili kilka cennych sekund. Drugi OS przeniósł rywalizację na odcinek Świdnica – Zagórze, gdzie trzecie miejsce zajęli Grzelewski/Niedbała (Ford Sierra Cosworth 4×4), wyprzedzając tym samym parę Polak/Ziółkowski (Audi 80 B2 Coupe Quattro).

Na trzecim odcinku w samochodzie załogi Suder/Kowalik (Ford Sierra Cosworth 4×4) przy dohamowaniu odmówił posłuszeństwa układ hamulcowy, co skutkowało brakiem hamulców na dalszym etapie jazdy tego OS-u.

„Pojechaliśmy dość szybko, jednak na partii Dziećmorowice dość zachowawczo, natomiast OS Walim-Rościszów już na dohamowaniu do patelni straciliśmy hamulce, więc cały OS przejechaliśmy bez hamulców.” – podsumowuje pierwszy dzień Rajdu Świdnickiego-Krauze, Marek Suder (Ford Sierra Cosworth 4×4).

Załoga Kiepura/Galle (Opel Kadett) wciąż oswaja się z samochodem, choć jak zauważa sam Piotr Kiepura, jeździ Kadettem szybciej niż poprzednimi autami jakimi startował, w tym Polonezem. Z każdym przejazdem stają się coraz szybsi i lepiej poznają auto.

„Na odcinku testowym urwał nam się sworzeń wahacza i koło się wbiło w karoserię. Kibice musieli nas wyciągać z drogi, żeby był wolny przejazd. Z tyłu mamy trochę przestawioną geometrię, ale walczymy dalej!” – komentuje dzisiejsze zmagania Michał Łusiak (Ford Mercury)

Po pierwszym dniu zmagań Rajdu Świdnickiego-Krause w poszczególnych kategoriach prowadzą:

  • FIA 2 (auta z lat 1970-75): Wodziński/Kaczmarek (Lancia Fulvia)
  • FIA 3 (auta z lat 1976-81): Kiepura/Galle (Opel Kadett)
  • FIA 4/J1 (auta z lat 1982-85): Łusiak/Zaborowska (Ford Mercury)
  • FIA 4/J2 (auta z lat 1986-90): Suder/Kowalik (Ford Sierra Cosworth 4×4)
  • Historic Open 2WD: Goździewicz/Madej-Smolarek (BMW 318is)
  • Historic Open 4WD: Polak/Ziółkowski (Audi 80 B2 Coupe Quattro)

Harmonogram drugiego dnia Rajdu Świdnickiego-Krause (Niedziela, 24 kwietnia): 

  • 9:00 – serwis C: Stadion OSiR, Świdnica (15 min.)
  • 10:18 – OS 5: Ludwikowice – Kamionki (14,1 km)
  • 11:02 – OS 6: Rościszów – Walim (8,45 km)
  • 11:33 – OS 7: Zagórze – Świdnica (21,3 km)
  • 12:22 – serwis D: Stadion OSiR, Świdnica (30 min.)
  • 13:55 – OS 8: Ludwikowice – Kamionki (14,1 km)
  • 14:39 – OS 9: Rościszów – Walim (8,45 km)
  • 15:10 – OS 10: Power Stage Zagórze – Świdnica (21,3 km)
  • 18:00 – ceremonia zakończenia zawodów (Stadion OSiR, Świdnica)

Do najlbliższej rundy

Motul HRSMP