Drugiego dnia 78. Rajdu Polski rozpoczęło się właściwe ściganie dla zawodników Motul HRSMP. Po piątkowym oesie Mikołajki Arena, w sobotę przenieśliśmy się na szutrowe trasy z prawdziwego zdarzenia, gdzie zawodnicy mogli pokazać pełnię swoich możliwości na luźnej nawierzchni.
Sobotnie zmagania w drugiej rundzie Motul HRSMP odbywały się w towarzystwie bezdeszczowej pogody, dzięki czemu większa część dystansu zdążyła przeschnąć. To też zagwarantowało zawodnikom stabilne warunki na trasie przez znaczną część drugiego dnia 78. Rajdu Polski. Na trasie nie brakowało jednak błotnistych pułapek, o czym przekonały się niektóre załogi. Jako pierwszy oes zaplanowano Krzywe, gdzie najszybsza okazała się załoga Luty/Celiński (Subaru Legacy) z czasem 9:59,3, a tuż za nią na mecie uplasował się duet Ciutele/Zvicevicius (Łada 2105 VFTS, +42 s) oraz Grzelewski/Niedbała (Ford Sierra Cosworth 4×4, +45,8 s).
Kolejne miejsca (w tabeli z czasami Motul HRSMP) po OS 2 zajmowali:
4. Olchawski/Zapart (Audi Quattro) +01:39.4
5. Suder/Kowalik (Ford Sierra Cosworth 4×4) +01:47.5
6. Zaleski/Szadkowski (FSO Polonez) +01:57.5
7. Kiepura/Galle (Opel Kadet) +02:17.2
8. Molicki/Molicki (Łada 2107) +02:34.8
9. Moczarski/Pawlak (Mercedes 190 2.3 Cosworth) +02:37.0
10. Łusiak/Zaborowska (Ford Mercury) +3:04.4
Wojnasy i Wieliczki dla Sudera
Następnie rywalizacja przeniosła się na OS 3: Wojnasy, gdzie na zawodników czekało sporo długich prostych, pozwalających rozwinąć wyższą prędkość. Tutaj najszybszy okazał się duet Suder/Kowalik (Ford Sierra Cosworth 4×4) pokonując trasę w 07:18,6 s i odrabiając pozycję po nie do końca udanym drugim oesie, kiedy to wypadli z trasy tracąc sporo czasu. Jako drugi na mecie pojawił się duet Luty/Celiński (Subaru Legacy) ze stratą 18,1 sekundy, a następnie litewska załoga Ciutele/Zvicevicius (Łada 2105 VFTS, +36,2 s). Na oesie Wieliczki sytuacja wyglądała bardzo podobnie i ponownie najszybszy okazał się Suder/Kowalik. Ze stratą 18.7 sekundy na mecie zameldowała się litewska załoga Ciutele/Zvicevicius, a następnie Luty/Celiński (Subaru Legacy, +21,1 s).
Najstarszy samochód rajdu
Podczas tegorocznej edycji Rajdu Polski na liście uczestników pojawiło się Volvo Amazon z 1969 roku. Tu najstarsze auto biorące udział w zmaganiach, a za kierownicą zasiada Artur Skrabalak z pilotem Piotrem Mitręga. Duet konsekwentnie przemierza Mazurskie trasy, a Volvo Amazon przyciąga spojrzenia kibiców.
– Musimy uważać na samochód w niektórych miejscach, żeby go nie uszkodzić, ale powinien dać radę na szutrowych odcinkach specjalnych – opowiadał Artur Skrabalak przed startem ORLEN 78. Rajd Polski.
Zespoły zagraniczne
Największym zaskoczeniem okazał się duet Ciutele/Zvicevicius (Łada 2105 VFTS), który uzyskał drugi czas na OS 2. Litewska załoga w tym roku zwyciężyła dwukrotnie w klasie Historic podczas Rally Cup Visaginas oraz Winter Rally Cup Ignalina. Niestety Hamalainen/Maki (Mercedes Benz 190E 2.3-16) wycofali się po drugim oesie, podobnie jak Markkanen/Suihkonen (Volvo 142 S), którzy zrezygnowali z dalszych startów w sobotę i przystąpią do rywalizacji w niedzielę.
ORLEN 78. Rajd Polski – tabela Motul HRSMP po OS 4:
ORLEN 78. Rajd Polski – po OS 4 w poszczególnych kategoriach prowadzą:
ORLEN 78. RAJD POLSKI – CO, GDZIE I KIEDY?
Piątek, 10 czerwca (1 odcinek specjalny, łącznie 2,50 km):
Sobota, 11 czerwca (3 odcinki specjalne, łącznie 52,43 km):
Niedziela, 12 czerwca (4 odcinki specjalne, łącznie 48,46 km)